Zakázku pro Deloitte už začal řešit Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který na podnět společnosti Cross Zlín zahájil správní řízení. Dalším problémem s touto zakázkou je skutečnost, že ministerstvo dopravy o záměru dohodnout se na plnění s Deloitte neinformovalo kabinet předem, což je u smluv podobného rozsahu podmínkou.
Nového provozovatele mýtného potřebuje ministerstvo dopravy najít ještě před koncem příštího roku, kdy končí desetiletá smlouva se společností Kapsch. Do roku 2019 poté má být mýtné vybíráno prostřednictvím nynější technologie, tedy mikrovlnných bran. Během této doby má ministerstvo čas na výběr dalšího provozovatele v soutěži, ve které už nebude uchazečům diktovat, jakou technologii mají využívat a ve které tak budou moci použít například satelitní systém. Na tomto tendru chce ministerstvo pracovat od konce příštího roku do června 2017, vyplývá z ministerského harmonogramu.
Elektronické mýtné se v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a vybraných částech silnic první třídy na základě desetiletého kontraktu firma Kapsch. V systému je zaregistrováno zhruba 830.000 kamionových palubních jednotek. Za loňský rok se na mýtném vybralo 8,7 miliardy korun, letos k červenci více než 63,5 miliardy. Z toho stát Kapschi a jeho subdodavatelům zaplatil 16,3 miliardy korun bez DPH.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
