\"V posledních 15 letech se ceník pokut a vůbec bodový systém neměnil a je potřeba přinést nějaký další podnět. Chceme výrazně zdražit největší přestupky, u těch bagatelních necháme sazby v podstatě podobné, jaké jsou,\" řekl Ťok. Důvodem ke změně je podle ministra mimo jiné zvyšující se počet úmrtí na českých silnicích, jichž je ročně kolem 700.
Opakované překročení rychlosti by vzhledem ke zvýšení bodového postihu pro řidiče znamenalo automaticky pravidlo \"dvakrát a dost\", tedy roční zákaz řízení. Zároveň by byla zavedena bloková pokuta 5000 korun.
Dalším přestupkem, na který se ministerstvo hodlá zaměřit, je zakázané vjíždění na železniční přejezd. \"Tam je dnes 2500 až 5000 korun. My chceme navrhnout stejně jako u předchozího přestupku (překročení rychlosti) 5000 až 25.000 korun,\" uvedl Ťok. Podobně by měl být navýšen bodový postih a zavedena bloková pokuta v jedné sazbě 5000 korun.
\"Není naším cílem, abychom někoho šikanovali nebo vydělali nějaké peníze. Naším cílem je, abychom měli méně nehod,\" dodal Ťok. Podle poslance Františka Laudáta (TOP 09) je otázka, s jakým návrhem ministerstvo nakonec přijde. Připomněl, že počet tragických nehod nejvíce klesal v letech, kdy se uváděly do provozu nové dálniční úseky. Ctěna by měla být především svoboda a zodpovědnost, uvedl s poukazem na německý model. \"V Německu můžete jet velmi rychle, ale v okamžiku, kdy způsobíte nehodu, nesete všechny následky,\" řekl. Podle něj nepomůže pouze mechanické zvýšení pokut.
Zpřísnění pokut má být podle Ťoka pouze prvním krokem. \"Chystáme nový zákon o autoškolách, chystáme řidičák na zkoušku,\" dodal ministr.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
