Toyota dnes oznámila, že její prodej v období od ledna do září meziročně klesl o 1,5 procenta na 7,498 milionu vozů. Prodej Volkswagenu se podle dřívějších údajů snížil rovněž o 1,5 procenta a činil 7,43 milionu vozů. Třetí místo na trhu obsadila americká automobilka General Motors, jejíž prodej klesl o procento na 7,2 milionu vozů.
Za poklesem prodeje společnosti Toyota stála podle agentury AFP slabá poptávka na domácím na trhu. Volkswagen se v poslední době potýká s poklesem prodeje v Číně, Rusku a Latinské Americe. Prodej německého podniku by navíc mohl negativně ovlivnit skandál kolem falšování údajů o emisích, který vypukl ve druhé polovině září.
Volkswagen přiznal, že do zhruba 11 milionů aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Šéf závodní rady podniku Bernd Osterloh nicméně minulý týden uvedl, že skandál zatím neměl dopad na poptávku.
V prvním pololetí Volkswagen prodal 5,04 milionu vozů, zatímco Toyota pouze 5,02 milionu. Německý koncern se tak poprvé v historii dostal do čela světového automobilového trhu.
V celém loňském roce byla jedničkou na trhu Toyota, která prodala 10,23 milionu vozů. Volkswagen loni obsadil druhé místo s prodejem 10,14 milionu vozů, na třetí příčce byla GM s prodejem 9,92 milionu vozů.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
