Diskuse o převedení nemovitostí na správce kolejí trvají už několik let. Největším přelomem z poslední doby je vyjádření Evropské komise, která v červnu stanovila limit zhruba tří miliard korun jako částku, za kterou nebude prodej nádraží státní SŽDC považovat za nedovolenou státní podporu. Aktualizovaný odhad tržní ceny od společnosti PwC pro dráhy uvádí sumu 3,24 miliardy korun. To je podle odborů málo.
\"Já se do nového posudku nechci pouštět. Pokud to bude nutné, tak ho uděláme,\" uvedl Ťok s tím, že se rovněž znovu nechce obracet na Evropskou komisi, což by převod odsunulo o další dva roky.
Pokud se dozorčí rada nebo představenstvo ČD postaví proti převodu, bude s nimi Ťok dál jednat. Pokud jednání selžou, bude Ťok uvažovat o personálních změnách v dozorčí radě. Podle něj k převodu nádraží nemusí dojít od začátku příštího roku, ale během následujících měsíců.
SŽDC má od Českých drah získat 1600 objektů, z nichž zhruba 1000 je nádražních budov. V utěšeném stavu je necelá polovina z nich, zbytek si vyžádá rozsáhlejší rekonstrukci.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
