\"Jako jedna z mála firem děláme svoz už delší dobu, vozíme pracovníky z okruhu zhruba 60 kilometrů. Perimetr je od Šumperku až po Svitavy,\" uvedl Goláň. Ve svitavském závodě bude podle Goláně z oblastí mimo okres pocházet asi 30 procent pracovníků. O polských zaměstnancích zatím firma neuvažuje.
Výroba v novém závodě by měla začít na podzim příštího roku, s plnou kapacitou se počítá do roku 2019. Celková výše investice dosáhne asi 2,5 miliardy korun včetně strojních zařízení.
Firma odkoupila 7,5 hektaru pozemků v průmyslové zóně Paprsek za 21,4 milionu korun. Továrna by se postupně měla stát největším zaměstnavatelem ve městě. Na Svitavsku v září dosáhl podíl nezaměstnaných 5,9 procenta.
Společnost INA Lanškroun patří německé skupině Schaeffler Group. Ve Svitavách chce vyrábět plastová ložiska a díly pro automobily. Nosným produktem by měl být třícestný ventil pro chladicí systém, který snižuje emise a spotřebu paliva o jedno až tři procenta.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
