Pondělní protest začne v 04:30 SEČ - ve Frankfurtu a v Düsseldorfu potrvá do 23:00 SEČ a v Mnichově až do půlnoci. Na prvních dvou letištích se stávka bude týkat všech spojů Lufthansy na krátké a dlouhé vzdálenosti, na mnichovském letišti má protest postihnout veškeré plánované linky letecké společnosti.
Nynější protestní série začala v pátek a pokračovala v sobotu; dnes palubní personál fungoval normálně. Po pondělku však odboráři plánují přerušení práce i v dalších dnech. Zatím ale upřesnili jen své pondělní záměry - tato taktika má společnosti zkomplikovat snahu předem se připravit na výpadky konkrétních spojů.
Šéf odborového svazu Nicoley Baublies dnes prohlásil, že od minulého čtvrtka odboráři neměli oficiální kontakt s vedením Lufthansy a je proto těžké předvídat další vývoj. Odbory slibovaly, že stávku přeruší, pokud Lufthansa přistoupí na jejich požadavky, zároveň ale ujišťují, že v protestu jsou připraveny pokračovat až do příštího pátku. \"Naši klienti musí až do pátku včetně předpokládat, že jejich let s Lufthansou bude zrušen,\" varoval Baublies.
V pátek a v sobotu musely největší německé aerolinky zrušit přes 800 letů, převážně na krátké vzdálenosti, a stávka postihla 95.000 cestujících.
Pokud budou odboráři stávkovat celý týden, půjde o nejdelší podobný protest v šedesátileté historii aerolinek, uvedla agentura Reuters.
Odbory mimo jiné požadují pro všechny stevardy a letušky Lufthansy jednorázovou prémii k platu ve výši 2000 eur (54.200 Kč) a žádají zachování stávajícího programu penzijního pojištění, který chtějí aerolinky omezit.
Lufthansa se v posledním roce a půl potýkala především se stávkami pilotů, které společnosti způsobily škody v řádu stovek milionů eur. Ztráty z nejnovější stávky zatím společnost nevyčíslila.
Protesty zaměstnanců Lufthansy v posledním roce zesiluje snaha vedení aerolinek o snížení nákladů. Firma se obává, že při zachování současných nákladů nedokáže v budoucnu konkurovat nízkonákladovým dopravcům a blízkovýchodním leteckým společnostem.
ank irl



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
