Země jižní Evropy využily podle Szalamachy zrychleného přílivu kapitálu po přijetí eura ke zvýšení spotřeby a dovozu zboží vyráběného efektivnějšími firmami ze západoevropského průmyslového jádra. \"To oslabilo průmyslovou základnu a tyto země se přitom už nemohly chránit tradičním nástrojem, tedy měnovým kurzem. Je to sice zbraň slabých, je ale lepší než nic,\" napsal budoucí ministr na sociálních sítích.
\"Proto zůstane v našich peněženkách polský zlotý,\" cituje Szalamachu agentura Reuters. Szalamacha také uvedl, že kdyby se velikost polské ekonomiky během let nejméně zdvojnásobila, mohl by se zlotý stát jednou z menších globálních rezervních měn. Polská ekonomika by se zdvojnásobila, pokud by nynějším tempem kolem 3,5 procenta ročně rostla necelé čtvrtstoletí.
Polsku podobně jako České republice smlouva o vstupu do Evropské unie ukládá, aby někdy v budoucnu přijalo euro. Žádná polská vláda ale závazný termín zatím nestanovila a totéž platí pro Česko. Současná česká vláda chce, aby se o tomto termínu rozhodlo nejpozději do roku 2020.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
