Ťoka Ignačák kontaktoval prostřednictvím sms v úterý s nabídkou setkání. Údajně chtěl dojednat s Českými drahami možnost rozložení plateb na delší dobu. ČD totiž mají do tří dnů od rozhodnutí, tedy do čtvrtka společnosti zaplatit 468 milionů korun jako doplatky ke kupní ceně. Dalších 760 milionů korun má následně dopravce zaplatit jako inflační nevýšení. Zároveň zopakoval, že kdyby ČD využily nabídku na smír z loňského roku, vyšlo by to firmu levněji o zhruba 700 milionů korun.
Spor Českých drah a Škodovky trvá od roku 2010, kdy dopravce přestal za zpožděné dodávky lokomotiv výrobci platit. Rozhodnutí o povinnosti uhradit výrobci více než miliardu korun se České dráhy podle předsedy představenstva Pavla Krtka dozvěděly v pondělí.
České dráhy si u Škody Transportation objednaly 20 třísystémových lokomotiv řady 380 za zhruba 2,5 miliardy korun. Lokomotivy měl železniční dopravce převzít v roce 2009, první stroje ale dostal až v roce 2013. Lokomotivy měly dlouhodobé problémy se získáním povolení pro provoz v zahraničí, stále nemohou jezdit například na tratích do Německa. Od prosince přitom s nimi ČD počítají pro vlaky mezi Prahou a Hamburkem.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
