Joklík řekl E15, že ČD Cargo je v dobré ekonomické kondici. \"Finanční trhy jsou připraveny jeho dluhopisy přijmout,\" uvedl. Firma chce podle deníku novou emisí především splatit dluhopisy z roku 2011 ve stejné hodnotě, které vyprší letos. Cargo dosud vydalo tři emise v hodnotě 2,5 miliardy. Manažerem nové emise bude UniCredit Bank.
K vydání dluhopisů sáhl dopravce podle E15 také kvůli zahraniční expanzi. ČD Cargo plánuje třeba nákup lokomotiv schopných jezdit na tratích v Rakousku a Německu s odlišnými napájecími soustavami. Ředitel údržby a oprav ČD Cargo Zdeněk Štěpánek řekl deníku, že skončila doba modernizací starších vozů, a nyní bude firma nakupovat nové vozy.
Skupina České dráhy měla v pololetí čistý zisk 102 milionů korun, meziročně o 56 milionů korun méně. Pokles je způsoben především nákladní dopravou, kde klesly tržby meziročně o 422 milionů korun na zhruba 5,9 miliardy. Důvodem byla podle vedení drah mimo jiné mírná zima, během které elektrárny nepoptávaly takový objem uhlí, jako v předchozích letech. V osobní dopravě se naopak drahám dařilo.
ČD Cargo je dceřinou společností Českých drah. Největší tuzemský železniční nákladní dopravce provozuje asi 650 lokomotiv a ročně přepraví 78 milionů tun nákladu. Stáří vozového parku dopravce se blíží 30 letům.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
