Německé ministerstvo dopravy už v polovině října uvedlo, že Volkswagen bude muset v Německu svolat k povinné opravě zhruba 2,4 milionu vozů, které jsou vybaveny softwarem umožňujícím falšovat testy emisí oxidů dusíku. Volkswagen v září přiznal, že tento software instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut, včetně 1,2 milionu škodovek.
Podle listu svolá Volkswagen do servisů 1,54 milionu aut své vlajkové značky VW. Svolávací akce se má dále týkat zhruba 532.000 vozů Audi a asi 105.000 aut španělské dceřiné automobilky Seat.
Volkswagen už dříve sdělil, že v celé Evropě se skandál bude týkat 8,5 milionu naftových automobilů. Skupina si na krytí nákladů skandálu odložila ze zisku posledního čtvrtletí stranou 6,7 miliardy eur (181 miliard Kč).
Úprava většiny naftových automobilů bude trvat méně než hodinu, plyne z plánů společnosti Volkswagen pro svolávání těchto vozů v Evropské unii. Německý úřad pro motorová vozidla (KBA) minulý týden již tyto úpravy schválil pro více než 90 procent vozů. Podle analytiků by po zahrnutí pokut a výdajů na právní spory mohly dosáhnout až 40 miliard eur.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
