\"Největším problémem je dohodnout se s majiteli OKD. My bezpečně nevíme, kdo je naším partnerem. Došlo k restrukturalizaci finančních pohledávek,\" řekl Mládek. Majitelé obligací, kteří vlastní třetinu akcií firmy, prý vládu upozorňují, že brzo budou mít většinu. Přesto je podle Mládka setkání se zástupci OKD a NWR naplánováno na začátek ledna. Musí se ho ale zúčastnit ministr financí Andrej Babiš (ANO).
Vláda chce vyhovět požadavku moravskoslezské tripartity, aby útlum těžby v OKD probíhal postupně, uvedl Mládek. V OKD a u dodavatelů pracuje zhruba 13.000 lidí, na ně jsou podle odborů navázány další desítky tisíc pracovních míst. Na případné propouštění musí být připravené úřady práce v regionu. \"Chceme vědět, jaká je struktura lidí a už mít předjednáno se zaměstnavateli, koho by případně mohli přijmout,\" sdělila ministryně práce a sociálních věcí Michaely Marksová (ČSSD). Stát by mohl například podpořit rekvalifikace. Podle Mládka je možné i vyplácení mezd nebo odstupného, čímž by se stát stal věřitele firmy.
Velkým problémem OKD jsou již několik let klesající ceny uhlí, kvůli nimž je těžba ztrátová. Firma je ve vážných problémech, hrozí jí insolvence a masivní propouštění. Předseda odborů Josef Středula minulý týden uvedl, že majitel OKD, společnost New World Resources (NWR), požadoval od státu přibližně 150 milionů eur (asi čtyři miliardy korun) za to, že bude pokračovat v těžbě. Proti tomuto návrhu jsou vláda i odbory.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
