V Česku podle návrhu ministerstva chybí jednotný přehled o existenci neveřejné komunikační infrastruktury ani jednotná koordinace jejího dalšího rozvoje. Stát by přitom tímto způsobem mohl ušetřit až tři čtvrtiny nákladů.
NAKIT bude mít za úkol zmapovat stávající stav infrastruktury neveřejných sítí provozovaných veřejnoprávními subjekty, identifikovat budoucí potřeby a vytvořit a následně koordinovat realizaci efektivní strategie v této oblasti. Podobné státní firmy existují i v dalších zemích EU. Jde například o Agenturu Statens IT v Dánsku, Bundesrechnung Zentrum v Rakousku, nebo státní ICT agentury v jednotlivých německých spolkových zemích.
Vznik samostatné státní agentury kritizují soukromé firmy. Vadí jim například, že by mohla dostávat státní zakázky bez výběrových řízení v rámci tzv. interního zadávání. Dále kritizují, že by se mohla ucházet o dotace EU určené na budování rychlých internetových sítí nebo o příspěvky ze státního rozpočtu.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
