Tuzemské automobilky zároveň loni podle předběžných údajů Svazu autoprůmyslu vytvořily nový rekord, když vyrobily téměř 1,3 milionu osobních aut. V roce 2014 to bylo 1,25 milionu. Rekordní byla i produkce autobusů, kdy odhadovaných 4200 vyrobených vozidel přesáhlo o 300 autobusů výsledek předchozího roku.
Podle Jiřího Zouhara ze společnosti PwC měla velký vliv na nárůst prodejů posilující důvěra spotřebitelů i firem v rostoucí ekonomiku, která by měla pokračovat i letos. \"V letošním roce se prodej zvýší o deset až 15 procent na 255.000 až 266.000 osobních aut,\" uvedl.
Na druhém místě mezi osobními auty skončil Volkswagen s růstem o 30 procent na 23.754 aut. Třetí Hyundai rostl jen o čtyři procenta na 19.688 vozů. Na dalších místech skončily značky Ford, Dacia a Opel.
\"Naše nová vlajková loď Superb vstoupila na trh s růstem o 36 procent a nesmírně nás potěšily výsledky modelové řady Fabia, která zásluhou nárůstu o 133 procent ve srovnání s loňským rokem překonala veškerá očekávání,\" uvedl šéf prodejní organizace Škody pro ČR Luboš Vlček.
Celkem 75 procent nových osobních aut nakoupily firmy, čtvrtinu soukromé osoby. Při započtení operativního leasingu byl podíl soukromých uživatelů nových vozů 29 procent. Téměř třetina prodaných aut byla bílé barvy, vedla nižší střední třída s 22 procenty. Podíl vozů s benzinovým motorem byl 54 procent.
Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia s 24.346 prodanými kusy, následuje Fabia s prodejem 20.467 aut a Rapid s 11.689 vozy od stejné značky. Na dalších místech jsou modely Hyundai i30 a VW Golf.
Prodej lehkých užitkových aut se zvýšil o 30 procent na 17.131 aut. První je Fiat s prodejem 2780 aut, následují Peugeot a Ford. Nejprodávanějším modelem byl Peugeot Boxer. Registrace nákladních aut vzrostly o 18,5 procenta na 10.732 vozidel. Jedničkou na trhu je Mercedes, druhý skončil MAN a třetí DAF.
Prodej nových autobusů stoupl o 27 procent na 1350 vozidel. První je domácí značka SOR s prodejem 435 vozidel, následuje rovněž tuzemská značka Iveco Bus a třetí skončila Setra.
Registrace nových motocyklů se díky silnému druhému pololetí meziročně zvýšily o šest procent na 17.059 strojů. Nejvíc prodala Honda před Maxonem a Yamahou.
Dovoz ojetých osobních aut loni stoupl o čtvrtinu na 184.660 vozů, přičemž rostl především import aut starších deseti let. Jejich podíl byl přes 48 procent. Celkově bylo podle údajů skupiny AAA Auto loni nabízeno na českém trhu v autobazarech a od soukromých osob 932.000 vozů z druhé ruky. Jejich průměrná inzerovaná cena byla 180.200 korun a stáří deset let. Na tachometru měly průměrně 147.800 km. Nejvíce ojetých vozů se tradičně nabízelo v Praze, kde bylo v loňském roce k dispozici celkem 275.915 ojetin. Mezi nejvíce inzerované značky v uplynulém roce patřila tradičně tuzemská Škoda, následovaná VW a Fordem. Za první Škodou Octavií následovala Fabia, třetí byl VW Passat.
jsa rot



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
