Rožná je posledním fungujícím uranovým dolem nejen v Česku, ale i ve střední Evropě. Uranová ruda se tam těží skoro 60 let, důlní patra zasahují až 1,2 kilometru pod zemský povrch. Letošek bude posledním rokem s aktivní těžbou.
\"V letošním roce bude ještě činnost shodná s rokem minulým,\" uvedl Rychtařík. Závod by měl vyprodukovat podobné množství kovu jako loni. V příštím roce ale začnou pracovníci provádět taková technická opatření, díky nimž bude možné uzavřít nejhlubší část dolu, tedy prostory od 12. po 24. důlní patro. Ty by měly být od roku 2018 řízeně zaplavovány vodou.
Tento předpoklad by neplatil v případě, kdyby Diamo sehnalo investory na stavbu velkého zásobníku na zemní plyn nebo na vybudování energetického vzduchového zásobníku. Pokud by některý z těchto projektů vyšel, mohla by být zachována místa hlubinných pracovníků, jichž je kolem 400, a závod by možná ještě lidi přibíral.
Průzkum pro plynový zásobník už v dole probíhal na základě objednávky soukromého investora, jímž byla firma GSCeP se sídlem v Praze. Protože ale letos přestala platit faktury, Diamo na ni loni v prosinci podalo návrh na zahájení insolvenčního řízení. \"Ale to není jediný investor, který existuje. Takže jednáme s dalšími investory,\" řekl Rychtařík.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
