V samotném prosinci vzrostl prodej automobilů v meziročním srovnání o 15,4 procenta na 2,8 milionu, uvedlo sdružení podle agentury Reuters. Čínský trh loni až do září rostl velmi slabě a silný vzestup obnovil v říjnu po snížení daně z obratu na nákupy menších vozů.
Čínský svaz osobních automobilů předtím odhadl, že prodej osobních vozů se loni zvýšil o 8,5 procenta. V prosinci podle svazu odbyt posílil o 16,9 procenta na 2,36 milionu.
Čínská vláda od 1. října snížila u vozů s objemem motoru do 1,6 litru daň z obratu o polovinu na pět procent. Podíl těchto vozů na čínském automobilovém trhu dosahuje téměř 70 procent. Snížení daně platí do konce tohoto roku.
Sdružení automobilových výrobců minulý měsíc předpovědělo, že letos by se tempo prodeje na čínském trhu mělo zvýšit na 5,7 procenta. Čína v roce 2009 díky silnému růstu odbytu vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa.
Předloni růst prodeje automobilů v Číně prudce zpomalil z dosavadních dvouciferných temp. Útlum automobilového trhu byl jedním z důsledků oslabení růstu čínské ekonomiky pod sedm procent, tedy na nejpomalejší tempo za 25 let. Loni k podkopání prodeje přispěly propady na domácím akciovém trhu.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
