Hnědouhelný důl u polské Bogatyně zásobuje uhlím hlavně sousední elektrárnu Turów. Skupina PGE, které důl i elektrárna patří, tam těžit chtějí až do roku 2044. Důl by se měl rozšířit podél silnice z německé Žitavy do Bogatyně. Je to jen 300 metrů od nejbližšího obydleného českého území v Uhelné na Hrádecku. Že by se rozšiřování dolu podařilo zabránit, na české straně nikdo nevěří. \"Už se tam skrývá horní vrstva ornice, kácejí se stromy, příprava je tam už vidět dost mohutně. Rypadlo hrčí skoro na státní hranici, to je to, co nás znervózňuje,\" řekl starosta Hrádku nad Nisou Josef Horinka (Hrádek potřebuje změny!).
V Liberci se dnes sešli zástupci ministerstev zemědělství a životního prostředí s představiteli dotčených měst a obcí, kraje i vodárenských společností, aby se seznámili s studiemi dopadů, které bude plánované rozšíření dolu na vodu v kraji mít. \"Česká strana se přihlásila, že chce být účastníkem řízení, které je vedeno k rozšíření těžby. Z polské strany ale ještě nemáme informace, že by byla k dispozici dokumentace, ke které bychom se mohli vyjádřit,\" řekl novinářům ředitel odboru ochrany vod ministerstva životního prostředí Josef Nistler. Dopady dolu na české území se podle něj sledují už od roku 2008 a studie potvrzují, že voda v krajině skutečně ubývá.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
