Cílem novely je urychlit přípravu dopravních staveb, které brzdí snaha majitelů pozemků domoci se co nejvýhodnější ceny. Nově by pro ně měli podle zastánců novely platit stejné podmínky a stát by měl v porovnání se současným stavem ušetřit.
Dosavadní maximální limity cen pro výkup pozemků se mají změnit v pevně stanovené ceny. U jiných než stavebních pozemků, tedy u polí nebo lesů, se sníží koeficient z dosavadních 16 na polovinu. Jejich cena se tedy stanoví tak, že se odhadní cena vynásobí osmi.
U stavebních pozemků se má odhadní cena vynásobit koeficientem 1,15 a bude to rovněž pevná cena místo dosavadního maximálního limitu. Novela obsahuje i přechodné ustanovení, které uvádí, že dosavadní řízení se dokončí podle nynější úpravy.
Do oceňování vykupovaných pozemků se také nově nemá započítávat zvýšení ceny jiných pozemků v souvislosti s jejich výkupem. To má zabránit spirálovitému zvyšování odhadních a následně kupních cen. Ceny by se také neměly navyšovat, pokud investor kupuje od jiné státní organizace, například od Lesů ČR.
Stát by rovněž mohl kupovat pozemky určené ke směně za jiné, které od jejich vlastníků potřebuje k tomu, aby na nich mohl stavět. Poslanci poukazují na to, že nyní stát někdy nemá vhodné pozemky ve svém vlastnictví. Týká se to například zemědělců, kteří dávají přednost výměně za jiné pozemky před jejich prodejem.
Novela nabude účinnosti prvním dnem třetího kalendářního měsíce po vyhlášení ve Sbírce zákonů.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
