Volkswagen \"nešetřil žádnou oběť, která mu stála v cestě, cílil na zákazníky, na americké a zahraniční regulátory a dokonce i na vzduch, který dýcháme,\" stojí v hromadné žalobě, která byla tento týden podána k soudu v San Francisku.
Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září obvinila Volkswagen, že do vozů s naftovými motory instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen přiznal, že v USA je tímto softwarem vybaveno takřka 570.000 vozů. Po celém světě se problém týká 11 milionů aut.
Americké úřady podaly v lednu kvůli skandálu na automobilku žalobu, která by ji mohla stát teoreticky až 48 miliard dolarů.
Nyní se kvůli aféře na soud obrátilo 174 majitelů vozů Volkswagen. V hromadné žalobě tvrdí, že automobilka nakládala se svými zákazníky jako s loutkami a svým postojem ohrozila zdraví Američanů. Částku, jakou by na německé firmě chtěli vysoudit, žalující neuvedli. Požadují však, aby firma jejich auta odkoupila a aby jim přiznala \"významné\" odškodné.
Volkswagen již dříve nabídl majitelům dotčených aut ve Spojených státech dárkový balíček obsahující platební karty v hodnotě 1000 dolarů (25.000 Kč), aby získal zpět jejich důvěru. Šéf programu pro vyřizování finančních nároků v rámci tohoto skandálu řekl, že koncern nabídne v USA zhruba 600.000 majitelů naftových aut s nadměrnými emisemi velkorysé odškodné.
Souhlas amerických úřadů k úpravě vozidel se zatím automobilce získat nepodařilo.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
