V porovnání se stejným obdobím roku 2014 to bylo výrazně méně. Od ledna do června 2014 objem investic dosáhl 78 miliard. Předloni většina investic směřovala do prvního pololetí, protože v červenci se měnil systém investičních pobídek. Od července 2014 je podle rozhodnutí Evropské komise maximální míra veřejné podpory v českých regionech snížena ze 40 na 25 procent.
Pobídky jsou formou veřejné podpory sloužící k motivaci zahraničních i tuzemských firem k investicím do nových závodů či do modernizace současných.
Podle loňského vyjádření ministerstva průmyslu a obchodu posilují především investice v oblasti datových center, leteckého průmyslu nebo sdílených služeb. Jde většinou o projekty s vysokou přidanou hodnotou, které si žádají zkušenost a kvalifikovanou pracovní sílu.
Ze zahraničích investorů jsou v Česku v poslední době nejaktivnější firmy z Německa, USA či Tchaj wanu. Mezi sektory dominuje v počtu výroba motorových vozidel.
Největší objem přímých investic do ČR plynul v roce 2006, kdy se rozhodla vybudovat továrnu v Nošovicích společnost Hyundai. Jejich hodnota byla 94 miliard korun.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
