\"Po pečlivém zkoumání interními i externími právními experty společnost potvrzuje své přesvědčení, že její představenstvo splnilo své povinnosti ohledně zveřejňování informací podle německého zákona o kapitálových trzích,\" uvedl Volkswagen v dokumentu, který předal německému soudu v dolnosaském Braunschweigu. Žalobu proto firma považuje za neopodstatněnou, uvedla agentura Reuters.
Investoři podali na Volkswagen žalobu za propad hodnoty akcií firmy v důsledku skandálu s manipulací testů emisí a po firmě požadují odškodnění v řádu stamilionů eur. Právníci Nieding + Barth hodlají argumentovat tím, že Volkswagen o překračování emisních norem u svých naftových aut věděl dlouho předtím, než to oznámil.
Volkswagen loni v září přiznal, že po celém světě instaloval do zhruba 11 milionů aut s naftovým motorem software, který umožňuje manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Od té doby podnik čelí vyšetřování v mnoha zemích a připravuje se na něj řada soukromých žalob. V lednu na skupinu podalo civilní žalobu za porušování zákona o čistotě ovzduší americké ministerstvo spravedlnosti, které může po firmě vymáhat teoreticky desítky miliard dolarů.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
