\"Hlavním přínosem kromě zkvalitnění železniční dopravy a vybudování nové moderní železniční stanice v Berouně je pak přínos této stavby ke zkrácení doby jízdy mezi Prahou a Plzní, která by po dokončení všech staveb na tomto úseku měla být pod jednu hodinu,\" řekl ČTK mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Teď běžné soupravy 113 kilometrů dlouhou trať mezi Prahou a Plzní urazí za hodinu a 36 minut. Soupravy pendolino jsou o 14 minut rychlejší.
Úsek u Berouna je součástí takzvaného třetího tranzitního koridoru protínající Česko od německých hranic přes Plzeň, Prahu, Pardubice a Ostravu směrem k hranicím se Slovenskem. Rekonstrukce úseku u Berouna, která by měla začít ve druhé polovině letošního roku a skončit na konci roku 2018, je jedním z prvních projektů, které jsou hrazeny z evropského operačního programu Connecting Europe Facility (CEF), v němž je pro ČR vyhrazeno zhruba 27 miliard korun.
Po dokončení stavby by úsekem mohly vlaky projíždět 120kilometrovou rychlostí, kromě kompletní rekonstrukce kolejí by také mělo být modernizováno zabezpečovací zařízení tak, aby provoz vlaků mohl být řízen z centrálního dispečerského stanoviště v Praze. Správa železnic rovněž počítá s obnovou dlouhodobě nevyužívaných kolejí a rekonstrukcí trolejí.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
