Peníze na spolufinancování krajské železnice posílá stát prostřednictvím ministerstva dopravy od roku 2010 na základě takzvaného železničního memoranda. Na dobu deseti let ministerstvo slíbilo krajům každoroční účelovou dotaci 2,6 miliardy korun plus inflační navýšení. Tato částka by se podle návrhu měla nyní zvýšit na téměř 2,9 miliardy korun. To má krajům pokrýt předchozí výpadek způsobený tím, že se v letech 2011 až 2013 částka o inflaci nezvyšovala.
Původní návrh ministerstva dopravy zmiňoval tři varianty. Nejúspornější počítala s tím, že stát bude dotovat každé tři koruny vynaložené kraji jednou korunou ze státního rozpočtu. Naopak nejštědřejší počítal s tím, že stát doplatí polovinu peněz vynaložených kraji. Na definitivní podobě se ministerstvo v minulém týdnu dohodlo s předsedou vlády Bohuslavem Sobotkou a zástupci krajů.
Mezi kraji panuje výrazný rozdíl ve výši dotace na krajskou železnici. Největší podíl státních peněz k vlastním financím dostal podle ministerského šetření v roce 2014 Královéhradecký kraj. Ke svým 367 milionům korun od ministerstva dopravy dostal více než 270 milionů korun. Zatímco poměr státních dotací k vlastním vynaloženým penězům v Královéhradeckém kraji dosáhl více než 41 procent, v nejslabším Karlovarském kraji to byla pětina vynaložených peněz.
rdo cfr rot



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
