Dotčení kmenoví pracovníci Volkswagenu se ale nemusejí obávat, že skončí jako nezaměstnaní, protože stále platí dohoda, která je chrání před propuštěním. Volkswagen tak bude muset odbourávat administrativní pracovní místa například prostřednictvím dobrovolných odchodů či přesunů zaměstnanců na jinou práci.
Kolektivní smlouvě v Německu podléhá zhruba 120.000 zaměstnanců automobilky Volkswagen, včetně dělnických profesí. Po celém světě koncern zaměstnává přes 600.000 lidí.
Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.
Americké ministerstvo spravedlnosti počátkem letošního roku podalo na Volkswagen kvůli skandálu civilní žalobu. Ta by automobilku podle agentury Reuters teoreticky mohla přijít až na 46 miliard dolarů (1,1 bilionu Kč). Volkswagen navíc v souvislosti se skandálem čelí řadě dalších žalob a vyšetřování. Bude se rovněž muset vypořádat s rozsáhlými náklady na úpravu aut, jichž se skandál týká. Na to si už firma loni dala stranou 6,7 miliardy eur (181 miliard Kč).



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
