Německo je největším trhem se zemním plynem v Evropě. Dodávky z Ruska se v loňském roce na celkovém dovozu plynu do Německa podílely zhruba 40 procenty. Samotný E.ON pokrývá dodávkami od Gazpromu asi třetinu svých potřeb, upozorňuje agentura Reuters.
E.ON nyní předpokládá, že její zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) se bude letos pohybovat od 6,4 miliardy do 6,9 miliardy eur (173 až 187 miliard Kč). V předchozí prognóze letošní zisk odhadovala na 6,0 až 6,5 miliardy eur.
V loňském roce EBITDA klesl o deset procent na 7,6 miliardy eur. Firma se loni navíc propadla do rekordní čisté ztráty sedm miliard eur, zejména kvůli rozsáhlým odpisům hodnoty ztrátových elektráren.
E.ON se podobně jako další německé energetické podniky potýká s negativními dopady rozhodnutí německé vlády opustit jadernou energii. Nepříznivě na ni doléhá i masivní podpora výroby elektřiny z obnovitelných zdrojů, která tlačí její konvenční elektrárny do ztrát, protože výrazně snižuje velkoobchodní ceny elektřiny.
Na českém trhu působí E.ON od roku 1998. Dodává elektřinu 1,2 milionu zákazníků a zemním plynem zásobuje více než 220.000 zákazníků, převážně v jižních Čechách a na jižní Moravě.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
