Čeští exportéři loni vyvezli napřímo do Číny zboží za téměř 46 miliard korun. Další české zboží v řádu desítek miliard korun bylo exportováno do Číny nepřímo, jde o české subdodávky pro vývozce finálních výrobků z dalších zemí EU, zejména z Německa. Naopak čínské firmy vyvezly do ČR zboží za více než 450 miliard korun.
Memorandum má podle ČEB pomoci vylepšovat vzájemné saldo obchodní bilance ve prospěch českých exportérů. Podíl reexportu českého zboží ze třetích zemí by měl klesat a naopak podíl přímého českého vývozu do Číny dynamicky růst. \"Český vývoz do Číny by se tak mohl v horizontu několika málo let minimálně zdvojnásobit,\" uvedl dnes vedoucí oddělení speciální projekty a mezinárodní akvizice ČEB Miloš Welser.
Dohoda by podle ČEB měla českým exportérům usnadnit vstup na čínský trh. \"Česká republika nepředstavuje pro čínské firmy pouze jednu z exportních destinací, čínští investoři si totiž díky akvizicím českých firem zajišťují další možnosti přístupu na trhy EU, a to právě kvůli zapojení českých firem jako exportérů na vnitřní trh EU,\" dodal Welser.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
