Dalších 26 procent podnikatelů byly ženy ve věku 18 až 35 let. Mladí podnikatelé do 35 let věku tedy tvořili více než 70 procent z celkového počtu nově registrovaných fyzických osob. Z 22 procent se potom podíleli lidé ve věku 36 až 50 let a zbývající část připadla na lidi starší 50 let. \"Mnoho mladých lidí začíná samostatně podnikat hned po vyučení nebo po ukončení střední či vysoké školy. Pro absolventy bez praxe je patrně vlastní podnikání často snazší než hledat první zaměstnání,\" komentovala čísla analytička portálu Věra Kameníčková.
Podíl jednotlivých věkových skupin zůstává dlouhodobě stabilní, ovšem výrazně se mění celkové počty nově registrovaných podnikatelů. Zatímco v roce 2010 bylo zaregistrováno téměř 80.000 fyzických osob podnikatelů, v roce 2015 jich vzniklo už pouze 54.000, tedy o třetinu méně. \"Jde o vůbec nejnižší počet za posledních deset let. Důvodem je především pokles míry nezaměstnanosti, lidí nacházejí novou práci snadněji. Svoji roli však může hrát i přístup státu k drobným podnikatelům, zejména hrozba vyššího zdanění a nižších daňových úlev,\" uvedla Kameníčková.
Nejvyšší čistý přírůstek nových podnikatelů zaznamenala Praha, kde jich koncem roku 2015 působilo o 1976 více než o rok dříve. Následuje kraj Vysočina (999) a Jihomoravský kraj (945). Naopak nejvíce podnikatelů ubylo v Moravskoslezském kraji (-1406) a v Karlovarském kraji (-569). Jde o jediné dva kraje, ve kterých se počet fyzických osob podnikatelů snížil.
Při porovnání počtu vzniklých a zaniklých fyzických osob podnikatelů je na tom nejlépe kraj Vysočina, ve kterém připadalo na deset zaniklých fyzických osob podnikatelů 16 nově registrovaných. Následují Královéhradecký kraj a Praha, shodně se 13 vzniklými podnikateli na deset zaniklých živnostníků. Na opačném konci je Karlovarský kraj, ve kterém bylo na deset zaniklých fyzických osob podnikatelů registrováno pouze sedm nových, a Moravskoslezský kraj, kde vzniklo osm nových na deset zaniklých.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
