Těžařům působícím v oblasti britského kontinentálního šelfu ve čtvrtém čtvrtletí klesla míra návratnosti investic na 0,6 procenta z 1,9 procenta v předchozím kvartálu. Dostala se tak nejníže od roku 1997.
\"Odráží to pokles cen ropy a plynu,\" uvedl statistický úřad. Za celý loňský rok pak rentabilita klesla na 3,5 procenta z předloňských 14,3 procenta.
S negativními důsledky nízkých cen ropy a plynu se ale potýkají i těžaři v ostatních částech Severního moře. Společnost A.P. Moller-Maersk tento týden upozornila, že v říjnu 2018 ukončí těžbu na největším dánském plynovém poli Tyra, pokud do konce letošního roku nenalezne způsob, jak zajistit jeho dlouhodobou ziskovost.
Dánská vláda uvedla, že se bude snažit problémy v těžbě ropy a plynu co nejrychleji vyřešit. Stále prý zvažuje návrh představitelů energetického sektoru, aby byly na investice do těžby v Severním moři poskytnuty daňové úlevy.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
