V anketě mezi finalisty soutěže označilo 38 procent manažerů nedostatek pracovníků za největší bariéru podnikání v ČR. \"To hýbe celou podnikatelskou sférou, všude se s tím setkáváme. Školský systém je velice špatný,\" uvedl prezident Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů Jan Wiesner.
Podle 35 procent manažerů je největší bariérou nestabilní legislativa, tedy příliš časté změny a stále ještě nekvalitní právní prostředí, včetně nedostatečné vymahatelnosti práva. S tím souvisí i to, že více než desetině manažerů vadí nestabilní politické a ekonomické prostředí.
\"Jsme svědky přebujelosti předpisů, stačí se podívat na roční počty novelizací a neustálou snahu o zpřísňování postihů. Jen zákon o dani z příjmů byl novelizován téměř 150krát, zákoník práce od roku 2006 zaznamenal 40 novel a další změny se projednávají,\" upozornila poradkyně generální ředitelky Svazu průmyslu a dopravy ČR Ludmila Nutilová.
S legislativou související bariéra je i nadále vysoká míra byrokracie a administrativy. Za výraznou bariéru v podnikání ji považuje pětina manažerů. \"Míra byrokracie dále stoupá,\" poznamenal Wiesner. Zmiňována je i nekompetentnost úředníků a přetrvávající nevyhovující kvalita státní a veřejné správy.
Příznivou zprávou je, že fenomén korupce uvádějí manažeři jako bariéru pro jejich podnikání jen zcela výjimečně. Až desetina manažerů si naopak stěžuje na nedostatečnou mobilitu pracovníků, na jejich pohodlnost a nesprávné návyky. Manažeři kriticky poukazují také na řadu dalších omezení, zhruba desetině vadí dotační politika a nekritické přebírání požadavků Evropské unie.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
