\"Situace už překročila všechny meze, hrozí kolaps průmyslu, který může na dlouhou dobu poškodit celou naši ekonomiku. Už proto, že ČR má největší závislost ekonomiky na průmyslu z celé Evropy - 47 procent,\" uvedl místopředseda asociace Otto Daněk.
Jediným řešením je podle zástupců českého exportního průmyslu \"dovoz\" pracovní síly ze třetích zemí. \"Jenže vyřízení víza, pracovního povolení a schválení úřadem práce však v tuto chvíli trvá devět až 14 měsíců,\" uvedl předseda asociace Jiří Grund. Další omezující podmínky, například na minimální platy cizinců ze třetích zemí a obory, v nichž mohou za těchto podmínek působit, si podle něj kladou odbory.
Exportéři se obrátili dopisem na členy vlády a navrhli několik řešení pro rychlejší nábor potřebných pracovních sil ze třetích zemí jako jsou Ukrajina, Vietnam, Bělorusko či Rusko.
Nejhorší nedostatek zaměstnanců se týká malých a středních firem. \"Tyto podniky jsou brutálně okrádány velkými podniky se zahraničními vlastníky o své zaměstnance,\" tvrdí Daněk. Podle něj se běžně stává, že velké podniky si tvoří pořadníky z kontaktovaných zaměstnanců a těm zavolají pár hodin před nástupem na směnu u stávajícího zaměstnavatele. Zaměstnanec pak v rozporu s pracovním právem, nastoupí bez řádného ukončení pracovního poměru k novému zaměstnavateli, který ho zaměstná bez potvrzení o zaměstnání a po třech dnech je nucen původní zaměstnavatel rozvázat pracovní poměr na základě hrubého porušení pracovní kázně.
Míra nezaměstnanosti v Česku sice v březnu dosáhla 6,1 procenta, průmyslové regiony ale vykazují nezaměstnanost hluboko pod touto úrovní. Např. v okrese Rychnov nad Kněžnou je míra nezaměstnanosti jen 2,5 procenta, Praha - východ vykazuje 2,5 procenta, Mladá Boleslav 3,2 procenta. Nyní je v ČR 27 okresů, ve kterých je nezaměstnanost nižší než pět procent.
mdk mal



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
