Za poklesem emisí stojí zejména efektivnější využívání pohonných hmot a rostoucí prodej automobilů s elektrickým či hybridním pohonem. EU si v rámci boje proti klimatickým změnám stanovila za cíl snížit do roku 2015 průměrné emise oxidu uhličitého na 130 gramů na kilometr. Do roku 2021 by pak emise měly klesnout na 95 gramů na kilometr.
\"Pokud bude současný trend pokračovat, bude cíle 95 gramů dosaženo,\" poznamenala Cinzia Pastorellová z EEA. Upozornila nicméně, že údaje jsou založeny na zastaralých testech, podle kterých jsou emise oxidu uhličitého o zhruba 30 až 40 procent nižší než v reálných podmínkách.
Evropská komise v současnosti pracuje na zavedení přísnějších testů emisí. K metodám snižujícím emise oxidu uhličitého nyní patří například vypínání klimatizace či zlepšování aerodynamiky vozidel odstraněním zrcátek, uvedla agentura Reuters.
Automobilové emise se loni dostaly do centra pozornosti, když německý koncern Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
