Pronajaté lokomotivy mají nahradit lokomotivy od tuzemské Škody Transportation, které dosud nemají všechna potřebná povolení pro jízdu dvousetkilometrovou rychlostí na německém území. Kromě linky do Hamburku, kam by pronajaté stroje měly začít jezdit od letošního prosince, plánují České dráhy tyto moderní lokomotivy nasadit na další významné spoje.
\"Od příštího roku chceme rozšířit počet velmi rychlých vlaků s rychlostí 160 km/h. Touto rychlostí chceme nově jezdit na 4. koridoru z Prahy do Českých Budějovic a Lince a chceme zrychlit i další vlaky z Prahy směrem na východ republiky,\" uvedl předseda představenstva Českých drah Pavel Krtek. Do budoucna firma plánuje pořídit tři desítky lokomotiv, které budou jízdu touto rychlostí umožňovat.
Na lince do Hamburku dosud ČD počítaly s nasazením lokomotiv řady 380 od plzeňské škodovky. Kvůli dodávce 20 lokomotiv za 2,5 miliardy korun se dopravce se strojírenskou společností dlouhodobě soudí. Dodávky se výrazně protáhly, lokomotivy měly dráhy převzít v roce 2009, první stroje ale dostaly až v roce 2013.
Obě společnosti spolu vedly arbitrážní řízení o odškodnění za pozdní dodání a o doplatku kupní ceny. Loni na podzim rozhodčí soud uznal povinnost drah zaplatit Škodě Transportation doplatek zhruba 1,2 miliardy korun. ČD ale verdikt zpochybnily a napadly regulérnost řízení u soudu.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
