\"Částku stanovili právníci na základě dodatků, které byly ke smlouvám později uzavřeny,\" řekl na dnešním jednání hejtman Martin Půta (STAN). Pokuta se týkala pochybení na tratích Martinice v Krkonoších - Rokytnice nad Jizerou a Stará Paka - Libuň, kde nenasazovaly České dráhy takové vlaky, jaké vyžadovala smlouva. \"Na linkách měly jezdit vlaky vybavené sedačkami s opěrkami hlavy, audiovizuálním informačním systémem a alespoň jednou toaletou,\" řekl již dříve ČTK krajský radní pro dopravu Vladimír Mastník (Starostové pro Liberecký kraj). Jezdily tam však podle něj vlaky s horším vybavením. V současné době už ale podle Pistoriusové ČD poskytují Libereckému kraji služby v kvalitě požadované příslušnými smlouvami.
Původní pokuta, kterou vyměřil kraj, vycházela ze smlouvy, jež za každý den nedodržení podmínek ukládá pokutu 50.000 korun, později se sankce dodatkem zmírnila na 13.000 korun v případě, že vozidla nesplní jen některý z požadavků kraje. \"Podstata sporu byla o to, jestli se každé porušení hodnotí samostatně, nebo jestli když dojde k nějakému porušení, tak v daném období, konkrétně v období jednoho měsíce, se ta sankce uděluje jenom jednou,\" řekl Půta. Na předběžném jednání soudu vyzval proto předseda senátu obě strany, aby se pokusily o smír. Na jeho dojednání dostaly 60 dnů.
Liberecký kraj objednává letos železniční dopravu v rozsahu více než čtyř milionů kilometrů, dalších více než 13 milionů kilometrů najezdí autobusoví dopravci. Za veřejnou dopravu zaplatí kraj 546 milionů korun, 94 milionů přidá stát a bezmála 25 milionů obce. Dominantním železničním dopravcem jsou právě České dráhy, které zajišťují 90 procent železniční dopravy za zhruba 334 milionů korun. Spor o pokutu bezmála 27 milionů korun za nedodržení smluv není jediný, který Liberecký kraj s Českými drahami vede. Je ale největší. V dalších čtyřech případech vymáhá kraj neuhrazené pokuty za pochybení za více než 12,5 milionů korun. Ani tam zatím pravomocná rozhodnutí nejsou.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
