Z hlediska počtu smluv zůstává největší zemí stavebního spoření Německo, které eviduje 29,6 milionů smluv ve fázi spoření. Následuje Rakousko s 4,9 milionu smluv. Slovensko, Maďarsko a Rumunsko mají méně než jeden milion smluv.
V případě úvěrů ČR loni zaznamenala čtvrtinový nárůst, což je nejvíce z evropských zemí. Slovensko a Maďarsko rostly o zhruba pětinu. Stavební spořitelny v ČR loni poskytly úvěry za téměř 49 miliard korun. \"Je viditelné, že poptávka po úvěrech v roce 2015 rostla nejrychleji v takzvaných nových zemích stavebního spoření. Jde o regiony, kde je vyšší míra zanedbání bytového fondu než na západě,\" uvedl tajemník AČSS Jiří Šedivý.
Asociace českých stavebních spořitelen (AČSS) přitom letos počítá s tím, že objem úvěrů by letos měl stoupnout o 12 procent. \"Předpokládáme růst i v dalších evropských zemích,\" uvedl Šedivý. Za letošní první čtvrtletí poskytly stavební spořitelny v ČR úvěry za 10,2 miliardy korun, meziročně o 11 procent více.
Celkově mají klienti stavebních spořitelen v Evropě půjčeno nyní podle AČSS 156 miliard eur, tedy přes 4,2 bilionu korun. V České republice je to aktuálně zhruba čtvrt bilionu korun.
Evropské stavební spořitelny celkem spravují přes 40 milionů smluv ve fázi spoření, na kterých mají klienti uloženo zhruba 202 miliardy euro.
Počet smluv o stavebním spoření ve fázi spoření ke konci roku 2015
Země Počet smluv Německo 29,591.626 Rakousko 4,894.755 ČR 3,503.349 Slovensko 948.581 Maďarsko 661.434 Rumunsko 614.581
Vývoj trhu s úvěry ze stavebního spoření
Země Růst/pokles v roce 2015 Česká republika 25,8 % Slovensko 20,8 % Maďarsko 19,4 % Německo 14,4 % Rumunsko 12,1 % Rakousko 9 % Chorvatsko -19,5 %
Zdroj: Evropské sdružení stavebních spořitelen



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
