O případné insolvenci společnosti OKD rozhodne soud. Těžební firma v úterý sama na sebe podala insolvenční návrh. Uvedla v něm, že dluží přes 17 miliard a má nejméně 650 věřitelů. Majetek nedosahuje ani sedmi miliard. Provoz zatím pokračuje. Mládek ve čtvrtek řekl, že firmě nejspíš budou chybět peníze už v červnu. Zásadní je podle něj ale udržet těžbu i v insolvenci. Nastínil, že by vládě pak navrhl zapojit státní podnik Diamo.
Souhrn opatření, o němž dnes se členy vlády jednala v Ostravě tamní krajská tripartita, obsahuje i návrh dalšího postupu a \"způsob financování OKD do doby zahájení reorganizace tak, aby byl zachován chod společnosti\". Součástí materiálu jsou návrh úvěrové smlouvy mezi státním podnikem Diamo a insolvenčním správcem i zásady uvolňování a kontroly užití peněz, které by měly být hlavně na mzdy.
\"V době poskytnutí úvěru se počítá s tím, že ve spolupráci vedení OKD, insolvenční správce a Diamo bude vybrána jedna z již připravených reorganizačních variant, kdy by mělo dojít k rozdělení podniku na útlumovou část, která by přešla pod Diamo, a perspektivní část, která by byla prodána investorovi,\" uvádí materiál.
Podle ministerstva financí by si mělo v insolvenci s reorganizací poradit vedení OKD s insolvenčním správcem a do společnosti jistě vstoupí nový investor.
OKD má asi 9800 kmenových pracovníků, 2500 dodavatelských a 200 agenturních. Uzavření společnosti by mělo dopad i na lidi v navazujících profesích.
ktk rot



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
