Systém, který rozeznává poznávací značky vozidel a umí i vyhodnotit, která vozidla mají dálniční poplatek zaplacený a která ne, by měl výběr poplatků zvýšit o zhruba desetinu. \"Zvýší se tím především kontrola. Každé auto, které projede, bude kontrolováno,\" řekl ČTK ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) Zbyněk Hořelica. Zvýšit by se tak měla platební morálka motoristů, kteří si nyní v řadě případů známku nekoupí a dálnice využívají bez ní.
Na Slovensku, kde by systém zaveden letos, se podle Hořelici výnos z poplatků u osobních aut zvýšil během prvních měsíců o 20 procent. Zatímco technologicky nepředstavuje videotolling problém, jeho brzkému zavedení brání legislativní problémy. Bude totiž třeba změnit zákon o provozu na pozemních komunikacích, zejména proto se zatím počítá se zavedením systému až od roku 2019.
Na zavedení kamerového systému SFDI pracuje několik let. V roce 2013 si nechal zpracovat studii, podle které je tento způsob výběru poplatku lacinější než prodej kuponů. Tehdy fond počítal se zavedením systému od začátku letošního roku.
Loni stát z prodeje kuponů získal 4,42 miliardy korun, o 250 milionů více než rok před tím. Přestože stát dlouhodobě plánuje změnit technologii pro kontrolu zaplacení poplatku, neměl by se měnit způsob, jakým osobní auta za využití dálnic platí. I nadále by si tak lidé měli kupovat časové předplatné, a nikoliv platit za ujeté kilometry, jako vozidla s hmotností nad 3,5 tuny.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
