Krajské silnice v minulosti nabraly takzvaný vnitřní dluh kolem devíti miliard korun. Nynějšími stamilionovými investicemi se vnitřní dluh silniční sítě podle vedení kraje již nezvyšuje a pomalu klesá. \"Degradace vozovek se zastavila, podíl silnic v havarijním stavu klesl pod 50 procent,\" uvedl předseda představenstva krajské silničářské společnosti SÚS Pavel Hečko.
Letos kraj počítá s celkem 44 opravami. \"Máme v plánu opravit asi 80 kilometrů silnic, čtyři mosty a počítáme i s množstvím menších kobercových oprav,\" uvedl hejtman. Kraj očekává, že z plánované celkové miliardy korun letos utratí asi 825 milionů korun, zbytek uhradí příští rok, kdy se řada oprav bude dodělávat.
Většinu nákladů na letošní opravy kraji pokryje dotace z evropského Integrovaného regionálního operačního programu. Zhruba 200 milionů korun bude činit dotace od Státního fondu dopravní infrastruktury a 100 milionů korun na opravy dá kraj z vlastních zdrojů.
Brandejs upozornil, že plánovaná miliarda investic vychází z projektových cen. \"Konečná částka bude nižší, protože stavební firmy nabízejí ceny v průměru nižší o 30 procent,\" uvedl. Podle hejtmana kraj ušetřené peníze použije na opravy dalších silnic. \"V přípravě do dalších let máme projekty oprav za asi tři miliardy korun,\" uvedl Brandejs.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
