\"Zájem investorů o naše eurobondy byl dvaapůlkrát větší než objem, který jsme chtěli vydat. Je to projev důvěry trhu, kterou musíme dál prohlubovat,\" uvedl předseda představenstva Českých drah Pavel Krtek. Vydané dluhopisy budou, obdobně jako předchozí dvě emise eurobondů z roku 2011 a 2012, kotovány na lucemburské burze. Kromě splacení předchozí emise ve výši 300 milionů eur, které jsou splatné k 24. červnu, použijí dráhy získané peníze na financování investic společnosti.
Snižování nákladů z dluhové služby má pro hospodaření dopravce zásadní význam. Jen na úrocích platí skupina Českých drah, kam kromě osobní dopravy patří nákladní doprava provozovaná společností ČD Cargo, ročně 1,3 miliardy korun. Celkové zadlužení společnosti se loni vyšplhalo na 33,2 miliardy korun. Během příštího roku by ale dluh firmy, která nyní masivně investuje do obnovy vozidlového parku, měl začít klesat.
Loni České dráhy hospodařily se ztrátou 1,4 miliardy korun. Zhruba 700 miliony korun se na propadu podílelo vyplacení 1,2 miliardy korun na základě prohraného sporu se Škodou Transportation jako doplatek za pozdní dodávku 20 lokomotiv, které drahám nařídil vyplatit rozhodčí soud. Na ztrátě se také podílely mimořádné náklady spojené se výlukovou činností, jako jsou platby za náhradní autobusovou dopravu, nebo mzdové náklady.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
