Vláda se po schůzce dohodla, že omezí výkon nových zařízení pro větrnou energii na souši na 2,8 gigawattu ročně, což je zhruba tisíc větrných turbin. Zvláštní limit pro tento segment bude navíc platit pro oblast severního Německa, což má zmírnit přetěžování nedostatečně rozvinuté přenosové sítě.
Instalace nových solárních zdrojů má být omezena limitem 600 megawattů ročně. Vláda chce také opustit dosavadní systém garantovaných plateb a přejít na režim tržních aukcí. V něm by dostávali zaplaceno jen ti producenti obnovitelné energie, kteří vyhrají v tendru.
Velkorysá podpora zelených zdrojů vedla k prudké expanzi větrných a solárních zařízení. To ale v největší evropské ekonomice prudce zvýšilo náklady na energii a vyvinulo těžký tlak na přenosovou síť.
Vláda se s premiéry zemí nedohodla na limitu pro nová zařízení na výrobu elektrické energie z biomasy, kde narazila na odpor Bavorska. Otazníky zůstaly také nad budoucím rozvojem větrné energie na moři. Premiér Brém Carsten Sieling nicméně uvedl, že obě strany se dohodly na 90 procentech návrhů. Merkelová po jednání uvedla, že i zbylé otázky bude Berlín schopen se zeměmi vyřešit.
Souhlas spolkových zemí je podmínkou pro uskutečnění reforem. Vláda doufá, že bude moci schválit příslušné návrhy v příštích týdnech. Návrh novely zákona by měl vstoupit v platnost počátkem příštího roku.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
