Ministerstvo financí podle Mládka zapomnělo promítnout do návrhu rozpočtu resortu nařízení vlády týkající se podpory pro horníky odcházející z OKD. \"Na brownfieldy tam chybí 100 milionů korun, 88 milionů na českou účast na výstavě Expo v Astaně,\" uvedl Mládek. Návrh podle něj rovněž nezahrnuje peníze na modernizaci České obchodní inspekce.
Mládek dodal, že se ale bude o výši rozpočtu ministerstva dále jednat. Definitivní termín pro sestavení rozpočtu je konec září.
První návrh rozpočtu ministerstva průmyslu počítá s částkou 44,5 miliardy korun, což je o 4,2 miliardy korun víc než letos. Zvýšení se ale týká hlavně růstu částky podpor na obnovitelné zdroje energie, které jsou přes MPO vypláceny. V kapitole ministerstva jsou v letech 2017 až 2019 navrženy dotace na obnovitelné zdroje energie ve výši 23 miliard korun ročně. \"Tam je ještě otázka, a tím se budeme zabývat, jestli tam je vůbec těch peněz dost,\" dodal Mládek.
Ministerstvo financí navrhuje na příští rok schodek státního rozpočtu 48,5 miliardy korun, pro rok 2018 deficit 38,5 miliardy a pro rok 2019 18,5 miliardy korun. Návrh počítá meziročně s růstem výdajů u většiny ministerstev. Nejvíce mají klesnout výdaje v absolutní částce ministerstvu zemědělství, a to o 2,1 miliardy korun. Naopak největší růst je u ministerstva práce a sociálních věcí o 9,9 miliardy a u ministerstva pro místní rozvoj o 8,5 miliardy korun. V údajích jsou započteny peníze z fondů EU a dalších finančních mechanismů, jako jsou například tzv. norské fondy.
Celkově ministerstvo financí navrhuje pro příští rok výdaje včetně unijních peněz 1297,6 miliardy korun. Letos rozpočet počítá s částkou o zhruba 47 miliard nižší. O penězích pro jednotlivá ministerstva bude ještě jednat koaliční rada.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
