Podle Ťoka si stát nechal zhotovit posudek, který měl ukázat, kdo za sesuv na dálnici může. Statisíce tun hlíny a kamení zasypaly dálnici po mohutných deštích v červnu 2013. Kromě rozestavěné dálnice poničil i přilehlou železniční trať. \"Žaloba vychází ze znaleckého posudku v tom, že ten lom je hlavní příčinou sesuvu. Nám nezbývá nic jiného, než se domáhat náhrady škody způsobené činností lomu. Je tady objektivní odpovědnost, které jsou majitelé lomu vystaveni,\" řekl Ťok. Resortní organizace podle ministra nejprve poslaly majiteli lomu předžalobní výzvu, na tu ale nereagoval, proto podaly žalobu.
Podle ministra lom ohrožuje dálnici nadále. Za ministerstvo chce Ťok vyvinout iniciativu, která povede k ukončení činnosti lomu a jeho zasanování. \"S péčí řádného hospodáře nesmíme čekat na to, až se něco stane a musíme vyvinout veškeré kroky, abychom tento problém zastavili,\" dodal Ťok. Lom patří společnosti Kámen Zbraslav, její vyjádření ČTK zjišťuje.
Podle ministra platí, že poslední chybějící úsek D8 by měl být uveden do provozu před koncem letošního roku.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
