Škoda, jejíž náhrady se stát žalobou domáhá, dosahuje podle ministra zhruba miliardu korun. Stát přitom vychází ze znaleckého posudku, který za viníka sesuvu označil právě kamenolom. \"My evidujeme náklady. Náklady na odstranění sesuvu a náklady na práce, které se musí udělat znovu. A ty dosahují částky téměř jedné miliardy,\" řekl ČTK Ťok.
Společnost Kámen Zbraslav, které lom patří, závěry ministerstva odmítla. Podle právního zástupce firmy Pavla Sedláčka má vlastní posudky, podle kterých byl zával dálnice způsoben vlivem nevhodného umístění stavby a také vlivem počasí. Sesuvu předcházel intenzivní déšť. \"Lom je tam přes 100 let a nikdy s ním nebyl problém, dálnice je tam tři roky a najednou problém je,\" řekl dnes ČTK Sedláček.
Lom podle Ťoka ohrožuje dálnici i nadále. Ministerstvo chce proto docílit toho, aby byl uzavřen a zasanován.
ŘSD pokračuje v sanaci sesunutého svahu, dokončit by ji mělo během léta. Termín dokončení dálnice, tedy 10. prosinec 2016, zatím zůstává v platnosti, uvedl dnes Ťok.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
