K novému rozhodnutí řídícího výboru přispěly výsledky měření intenzity dopravy, který si ministerstvo zadalo. Podle nich je podíl vozidel nad 7,5 tuny a do 12 tun na růstu dopravních výkonů zanedbatelný. Náklady na správu systému pro vybírání peněz od vozidel nad 7,5 tuny by tak podle ministra očekávaný výnos z plateb těchto středně velkých nákladních vozidel ani nepokryl.
Podle výzkumu má nejvyšší podíl z nákladních vozidel na dálnicích kategorie těžkých kamionů nad 12 tun, tedy vozidel se čtyřmi a více nápravami, kterých jezdí po českých dálnicích 15,5 procenta ze všech uživatelů tohoto typu silnic. Středně velká nákladní vozidla nad 7,5 tuny se na provozu na dálnicích podílejí z 6,8 procenta a vozy nad 3,5 tuny do 7,5 tuny tvoří 6,3 procenta uživatelů dálnic.
Podle Šimonovského také řídící výbor složený ze zástupců několika ministerstev dospěl k závěru, že mýtné by se mělo v první fázi vybírat na 2100 km českých dálnic a silnic, a nikoli na 970 km dálnic a rychlostních komunikací, jak se předpokládalo dosud. Legislativa EU sice zatím umožňuje zpoplatnění jen víceproudých silnic, kterých je v ČR právě 970 km, podle Šimonovského však EU umožní Česku také zpoplatnění těch silnic první třídy, které chce v dohledné době asi deseti let rozšířit a postavit z nich víceproudé silnice, tedy rychlostní komunikace nebo dálnice.
Podle Šimonovského ale platí, že čím větší rozsah sítě bude chtít Česko do systému v první fázi zařadit, tím později se podaří elektronické mýtné spustit. Ministr přesto věří, že se do konce roku podaří vybrat dodavatele systému a v příštím roce by mohla začít instalace zařízení pro měření. V průběhu příštího roku by tak mohl být systém zkušebně spuštěn.
Systém, kterým se bude mýtné v ČR měřit, vzejde až ze soutěže na dodavatele. Je tedy možné, že se mýtné bude měřit podobně jako v Rakousku mikrovlnnou technologií, nebo jako v Německu přes satelit. Soutěž má být technologicky neutrální. Státu půjde hlavně o to, aby byl dodavatel schopen spustit systém co nejdříve a aby za něj zaplatil co nejméně.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
