Z této částky by mělo podle odhadu připadnout 444 milionů korun přímo na archeologické práce, které mají ochránit historicky hodnotné artefakty před zničením kvůli stavebním pracím na budované dálnici. Zbytek na podpůrné zemní práce, odtěžení a skrývky zeminy.
Provedení archeologického průzkumu před novostavbou každé liniové stavby vyžaduje zákon o státní památkové péči. \"Obecnou prioritou mezinárodní konvence je ochrana archeologického fondu v jeho přirozeném prostředí. Územím s archeologickými nálezy je přitom celé území naší republiky kromě míst vytěžených či jinak prokazatelně znehodnocených,\" uvedlo ministerstvo dopravy.
Dostavba dálnice D11 od Hradce Králové na polské hranice má zásadní význam pro ekonomický rozvoj regionu. Stavba dvou úseků by měla podle aktuálního harmonogramu začít na přelomu let 2017 a 2018, úsek od Trutnova k hranici s Polskem pak o rok později.
Dálnice D11 ve směru od Prahy zatím končí před Hradcem Králové a motoristé z ní sjíždějí přes křižovatku u Opatovic nad Labem či přes provizorní sjezd u Libišan. Předloni stavbaři zahájili stavbu posledního úseku z Osiček do Hradce Králové. Úsek by měl být hotový v srpnu 2017.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
