Poslanci odmítli pozměňovací návrh, který měl pojišťovnám umožnit, aby směly nadále nabízet také další finanční produkty, například stavební spoření. Podle některých poslanců může novela pojišťovny právě o tuto možnost připravit. Tyto obavy zazněly ve všech čteních zákona i v rozpočtovém výboru.
Rozpočtový výbor doporučil schválit dva totožné pozměňovací návrhy poslanců Zbyňka Stanjury (ODS) a Zdeňka Syblíka (ČSSD), kteří navrhovali, aby pojišťovny mohly nabízet i zprostředkování jiných finančních služeb. Sněmovna sice tento návrh nejprve schválila, ale v opakovaném hlasování ho většinou jednoho hlasu odmítla.
Podle vlády by nabízení dalších služeb bylo rizikem pro stabilitu pojišťoven, někteří poslanci s tím ale v předchozích debatách nesouhlasili. Poukazovali například na to, že vznikne nerovnováha na trhu, protože banky naopak budou moci i nadále nabízet pojištění.
\"Ministerstvo v žádném případě rozsah činnosti pojišťoven nezužuje, ale pouze podmiňuje jejich provozování prokázáním České národní bance jako dohledového orgánu, že tyto činnosti přímo vyplývají z povolené pojišťovací činnosti,\" řekl k tomu ministr financí Andrej Babiš (ANO). Podle něj je pouze na ČNB, aby posoudila u každé pojišťovny, zda její činnost přímo vyplývá z povolené pojišťovací činnosti.
Stanjura upozornil, že pojišťovny vyvedou nabízení doplňkových finančních služeb do svých dceřiných společností, což bude stát stamiliony korun, které zaplatí klienti.
Cílem změny zákona je zapracovat do českého zákona nové evropské předpisy, což má vést k posílení finanční stability pojišťoven, a tím i ochrany spotřebitelů. Pojišťovny a zajišťovny budou muset informovat veřejnost formou každoročních zpráv o své solventnosti a finanční situaci, které budou muset být bezplatně přístupné. Do čtyř měsíců od konce účetního období budou muset podávat České národní bance výroční zprávy a konsolidované výroční zprávy. Tyto instituce budou muset také zřídit a uplatňovat účinný řídicí a kontrolní systém, který bude zajišťovat řádné a obezřetné řízení jejich činností.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
