Stotunový rotor turbíny odjede dnes večer z Temelína do Plzně, kde odborníci z Doosan Škoda Power vymění část lopatek a rotor vyváží v aerodynamickém tunelu. Jak dlouho úpravy v Plzni potrvají, si Sviták netroufl odhadnout. \"Bude to záviset na výsledku dalších kontrol a průběhu prací, které budeme v Plzni pečlivě sledovat,\" řekl mluvčí elektrárny.
Pracovníci v Plzni vymění 18 z 970 kusů lopatek, nutnost takového zásahu odhalila kontrola při plánované odstávce druhého bloku. \"Plánované odstávky nejsou jen o výměně paliva, ale provádí se zde řada kontrolních činností. Jejich smyslem je vyhodnotit stav všech důležitých komponent a případně provést odpovídající úpravy. V tomto případě kontrola zafungovala,\" řekl Sviták.
Šest nových rotorů a jeden rezervní dodal Doosan Škoda Power do Temelína v letech 2014 a 2015. Díky nim jihočeská elektrárna zvýšila svůj výkon o dvě procenta. \"Nové rotory umožňují vyrobit elektřinu pro dalších 100.000 českých domácností a přitom se ušetří přibližně čtvrt milionu tun oxidu uhličitého,\" uvedl Sviták.
Dosavadní provoz s novými rotory byl spolehlivý i efektivní. Především v zimním období elektrárna opakovaně překonávala výkonová maxima. Podle mluvčího elektrárna rekordní výkon zaznamenala 25. dubna, kdy za hodinu vyrobily oba temelínské bloky 2198 MW.
Odstávka je nyní i na druhé jaderné elektrárně v Dukovanech na Třebíčsku. Od 22. dubna nevyrábí elektřinu blok číslo tři, který bude mimo provoz do 19. října. Podobně dlouhá tam bude i odstávka druhého bloku, který přestane dodávat elektřinu do sítě 16. září. Podle harmonogramu by měl tento dukovanský blok mít odstávku do 15. března.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
