Největší počítačová společnost světa hodlá omezit administrativu a utlumit aktivity v zemích s pomalým růstem. Od nynějška začne u některých služeb využívat globální týmy namísto operací pro jednotlivé země nebo regiony. V Evropě firma odstraní vrstvu celoevropského managementu.
IBM bude celá akce stát jednorázově až 1,7 miliardy dolarů a firma tento náklad odepíše proti zisku druhého čtvrtletí. Analytik Ben Reitzes z newyorské pobočky banky UBS podle agentury Reuters odhaduje čistou úsporu z rušení míst až na 50 centů na akcii. To by bylo asi deset procent zisku, který analytici od firmy čekají pro letošní rok.
Firma plánuje odstranit nejméně 10.000 a nejvíce 13.000 míst a začít chce ještě v tomto čtvrtletí. Viceprezident IBM Bob Moffat odmítl konkretizovat, kterých zemí se to bude týkat, zdůraznil však, že redukce se bude koncentrovat v Evropě, protože cílem je "přemístit zdroje na trhy s vyšším růstem".
IBM minulý měsíc hluboce zklamala finanční trhy mnohem nižším ziskem za první čtvrtletí, než se čekalo. Firma to vysvětlila mimo jiné slabými výsledky v Japonsku, Německu, Francii a Itálii. Německý tisk již uvedl, že IBM má v plínu uzavřít v Evropě malá servisní centra a jejich činnost přesunout do Maďarska a České republiky.
Nová reorganizace nijak nedosahuje rozsahu rušení pracovních míst u IBM v 80. letech a na počátku 90. let. Tehdy společnost řešila krizi své základní výroby sálových počítačů a snížila počet pracovních sil o zhruba polovinu z původních 400.000.
Od té doby se skupina opět rozrostla a k loňskému prosinci měla 329.000 lidí, z toho asi 100.000 v Evropě. O víkendu IBM dokončila převod divize osobních počítačů na čínskou firmu Lenovo Group a tím se počet zaměstnanců snížil o 10.000.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
