"Novela se nakonec prioritně soustředila na snížení daní a změna režimu u stravenek nebyla prioritou," komentoval postup úředníků Radek Němeček z tiskového odboru ministerstva financí. Podle MfD však nevyloučil změnu v budoucnu.
Původně daňová novela mířící do vlády počítala s tím, že firma by mohla vedle stravenek či zajištění jídelny poskytnout zaměstnancům peníze. Bylo by to pro ni daňově ještě o něco výhodnější a jednodušší než stravenky. "Určitě bychom toho využili. Administrativa stravenek je poměrně náročná," uvedl například mluvčí Pražské energetiky Petr Holub ještě než možnost poskytovat peníze ze zákona zmizela.
Vydavatelům stravenek se však plánované změny nelíbily. "Asociace poskytovatelů stravenek adresovala na ministerstvo financí dopis, ve kterém upozornila na rizika a důsledky připravovaného opatření," cituje MfD finančního šéfa Le Cheque Dejeuner Jana Skalického. Vydavatelé stravenek, ke kterým patří ještě Accor Services (lístečky Ticket) a Sodexho Pass, argumentovali hlavně tím, že by lidé přestali chodit do restaurací a stát by tím přišel o miliardy korun na daních, píše MfD.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
