V programovém prohlášení se vláda zaváže i k pokračování privatizace Vítkovic Steel, Aera Vodochody a Severočeských dolů.
V podpoře exportu chce nový kabinet zlepšit zejména služby pro exportéry v regionech. Důraz vláda klade na služby, které poskytují státní instituce CzechTrade, ČEB a EGAP. Stát bude podporovat pronikání na trhy Latinské Ameriky nebo Perského zálivu, cituje list programové prohlášení.
Místo rovné daně a radikálního snížení odvodů podniků vláda přichází se snížením daní lidem s nižšími a středními příjmy, pokračují HN. Lidem by už v příštím roce mělo zůstat téměř o 14 miliard korun více a o rok později již přes 20 miliard korun.
Navzdory tomu by měl rozpočet počítat také s vyšší částkou na podporu vědy a výzkumu. K racionálnějšímu vydávání peněz tímto směrem by měl pomoci i zákon o veřejných výzkumných institucích a možná i chystaný zákon o celoživotním vzdělávání.
Pokud chce Paroubkova vláda snížit daně i státní dluhy tak, jak slíbila Evropské unii, musí podle HN v rozpočtu na příští rok ušetřit téměř 50 miliard korun.
Ekonomice by měl pomoci i nový zákon o konkurzech, pokračují HN. Konkurzy mají zrychlit a přejít z rukou soudců pod pravomoc věřitelů. Zavést se má i institut reorganizace, tak aby významnější podniky po americkém vzoru mohly přežít v celku a vyhnout se rozprodání po částech. Vedle toho vládní program počítá se snížením administrativní zátěže podnikatelů, každý nový návrh zákona by například měl obsahovat i analýzu dopadů na podnikání. Urychlit by se měla výstavba dálnic a dalších důležitých komunikací. Státní fond dopravní infrastruktury naplní peníze z privatizace Českého Telecomu, uvádějí HN.
Paroubek zveřejní oficiální verzi programového prohlášení vlády na dnešní tiskové konferenci, která začíná v půl desáté. S dokumentem, který na zhruba 25 stránkách vypočítává hlavní priority ministerstev i celého kabinetu do konce volebního období, Paroubek v pátek požádá Poslaneckou důvěru o důvěru. Prohlášení vychází z programu předchozích vlád Stanislava Grosse a Vladimíra Špidly, hlavní priority aktualizuje a upřesňuje.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
