"Každý by byl nucen mít osvědčení, že to, co prodává, je v pořádku. V současnosti se do certifikačního systému zařadila přibližně polovina pump," řekl listu mluvčí MPO Ivo Mravinac. Dodal, že nutná certifikace by malé stanice existenčně neohrozila. Za certifikát se podle něj platí zhruba 30.000 korun.
ČOI nedávno zkontrolovala zhruba 500 vzorků pohonných hmot, z nichž zhruba deset procent nevyhovělo pravidlům. Odborníci v naftě našli stopy těžkého topného oleje a v benzinu technické benziny. Podle MPO je zatím dokázáno, že se benzin a nafta nemíchají u čerpacích stanic, ale na trase mezi výrobcem a konečným prodejem.
Ministerstvo v posledních dnech zveřejňuje způsoby, kterými by mohlo zastavit prodej ředěné nafty a benzinu. Ministr Milan Urban chtěl nejprve zveřejnit seznam čerpacích stanic, u kterých ČOI zjistila nekvalitní pohonné hmoty. Od nápadu však upustil, protože by zveřejnění těchto informací mohlo zkomplikovat policejní vyšetřování výroby a prodeje ředěné nafty.
Další zvažovanou možností bylo zdanění topného oleje, který je na rozdíl od pohonných hmot od daně osvobozen. Ani touto cestou se však vláda nakonec ubírat nebude. "Nakonec by jej nejvíc pocítili obyčejní lidé, kteří jej používají, jak mají - na topení," poznamenal Mravinac.
MPO soudí, že ředění pohonných hmot díky zvýšení kontrol ČOI a policejnímu vyšetřování ustane.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
