Konsorcium Deloitte Czech Republic a Bovis Lend Lease, které se do soutěže přihlásilo překvapivě jako jediné, přišlo s nabídkovou cenou necelých 90 milionů korun. Radit státu má do konce roku 2006.
Systém, kterým se bude mýtné v České republice měřit, vzejde právě z této soutěže. Ujeté kilometry na dálnicích bude měřit buď jako v Rakousku mikrovlnná technologie, nebo jako v Německu satelit. Soutěž má být technologicky neutrální. Státu půjde hlavně o to, aby byl dodavatel schopen spustit systém co nejdříve a aby za něj stát zaplatil co nejméně.
Původní termín spuštění systému 1. ledna 2006 vláda vzdala. Nyní chce zavést mýtné během roku 2006. V první fázi původně měla platit vozidla nad 7,5 tuny, a to na 970 kilometrech dálnic a rychlostních komunikací. Řídící výbor projektu ale nyní přišel s tím, že by platit měly buď jen kamiony nad 12 tun jako v Německu, nebo všechna nákladní vozidla nad 3,5 tuny jako v Rakousku.
K novému rozhodnutí přispěly výsledky měření intenzity dopravy. Podle nich je podíl vozidel nad 7,5 tuny a do 12 tun na růstu dopravních výkonů zanedbatelný. Náklady na správu systému pro vybírání peněz od vozidel nad 7,5 tuny by tak podle dřívějšího vyjádření ministra očekávaný výnos ani nepokryl.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
